Mycie pojazdów mocno zabrudzonych

Myjnie bezdotykowe są popularnym wyborem użytkowników pojazdów w Polsce. Kierowcy cenią je sobie za dostępność, dużą skuteczność i łatwość obsługi, ale przede wszystkim myjnie bezdotykowe to przystępne ceny za usługę mycia. Jednak nawet najlepsze rozwiązanie zawsze znajdzie i swych krytyków. Przeciwnicy bezdotykowego mycia pojazdów wskazują, że ten sposób mycia nie jest w stu procentach skuteczny. Szczególnie, gdy mówimy o pojazdach mocno zabrudzonych, na przykład zaschniętym błotem. Nie jest to niestety stwierdzenie bezpodstawne, zaschnięte błoto bywa utrapieniem wielu właścicieli czterech kółek. Ktokolwiek próbował doczyścić terenówkę po sezonie, wie o czym mowa. W przypadku mycia tak ubrudzonego pojazdu problemy mogą się pojawić nawet podczas intensywnego mycia ręcznego. Tu również jest duże zagrożenie podczas czyszczenia, może bowiem dojść do uszkodzenia lakieru pojazdu wskutek zbyt intensywnego szorowania. Czy jest wyjście z tej sytuacji? Tak. Skuteczne rozwiązanie oferuje producent samoobsługowych myjni bezdotykowych Ehrle.

Myjnie bezdotykowe Ehrle znane są ze swej jakości detergentów myjących, szczególnie mikroproszku. Środek ten, po rozpuszczeniu się w wodzie tworzy na powierzchni pojazdu warstwę porównywalną przez producenta do tysiąca gąbek, dzięki czemu zabrudzenia z powierzchni karoserii usuwane są delikatnie i skutecznie. A co z zaschniętym błotem lub tłustymi osadami, które trudno usunąć nawet podczas intensywnego mycia ręcznego? Ehrle znalazło rozwiązanie i tutaj. Jest nim dodatkowe wyposażenie myjni bezdotykowych w system piany aktywnej. Oto zalety wybrania myjni z takim rozwiązaniem.

Aktywna piana – zalety

Inwestycja w myjnię z systemem piany aktywnej jest opłacalna z wielu względów. Przede wszystkim, dzięki zastosowaniu aktywnej piany myjnia bezdotykowa jest o wiele skuteczniejsza, nawet podczas mycia najbardziej uciążliwych zabrudzeń na pojazdach. System aktywnej piany jest dodatkowym programem mycia, który można więc zainstalować nie tylko w myjniach kontenerowych, ale i modułowych, warto zatem zainwestować i… zdeklasować konkurencję. Jest to rozwiązanie ekonomiczne; generator wymaga zastosowania jedynie 1,5 – 2% dodatku środka chemicznego, a powstała w ten sposób piana jest i tak gęsta.

A jak to działa?

Po zaaplikowaniu aktywna piana rozmiękcza nagromadzony osad z brudu, dzięki czemu łatwo go usunąć. I to nie tylko z powierzchni karoserii, ale również z plastikowych lub chromowanych elementów, do tego bez obawy o ich uszkodzenie. Aktywną pianę nakłada się przy pomocy dyszy wysokociśnieniowej i może to być pierwszy etap intensywnego mycia pojazdu. Nakładamy ją od dołu do góry, detergent pozostanie przez to dłużej na powierzchni pojazdu i będzie bardziej skuteczny; optymalna długość pozostawania piany na samochodzie około 1-2 minuty.

Następnie kontynuujemy mycie według 4-stopniowego programu myjni. W trakcie można dodatkowo skorzystać z mycia szczotką podającą detergent, w ten sposób jeszcze dokładniej wyczyścimy wszystkie te elementy, które ewentualnie nie poddały się połączonemu działaniu aktywnej piany i mikroproszku. Ta opcja również jest dostępna jako wyposażenie dodatkowe myjni.